Smärta vid samlag
20.08.2023
Hej
Jag hade samlag för en vecka sedan men det varade inte länge för det gjorde ont direkt han förde in sitt könsorgan. Det spelar ingen roll hur upphetsad jag är eller hur kär jag är i honom. Direkt efter hade jag ont i slidöppningen och det har jag fortfarande. Tycker nästan det blir värre. Täntke om det var urinvägsinfektion då det gör lite ont då jag kissar. Men det värsta är att torka mig efter jag har kissat, det gör så ont och svider vid slidöppningen. Vad ska jag göra? :(

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
21.08.2023
Hej,
På basen av det du skriver så tycker jag att du skall boka tid till en gynekolog som du kan diskutera saken med. Du kan boka tiden via preventivrådgivningen i din hemkommun. Jag vet att det kan kännas nervöst att diskutera en så privat sak med någon man inte känner, men det är viktigt att du skulle få hjälp för detta i tid för att inte din kropp skall börja förknippa samlag med någonting smärtsamt.
Det du skriver låter inte "farligt", men det skulle vara bra att utesluta infektioner och kolla upp att allting fysiskt ser ut som det ska, och då kan gynekologen ta ställning till vad som är problemet och vilken hjälp som behövs.
Kram,
Tessi