snabb
24.10.2013
HEJ! jag undrar om det finns något sätt att göra så man inte får orgasmen so fortt.
jag menar.. när jag ock min flickvän har roligt så kommer jag väldigt snabbr och för henne tar det upp till en halvtimme att komma...jag undrar om man kan göra nåt förat inte få orgase so fort fö jag tycker det är jätte kul att göra sånt med min flickvän..

Ungdomsinformatörerna Liselott och Lena svarar
28.10.2013
Hej!
Jo, det går bra att öva upp så att man inte ska komma för snabbt. Det finns olika tekniker och knep för det. Ett sätt är att stanna upp just före du tänker komma, pausa lite och sedan fortsätta när du känner att du har kontrollen över snoppen igen. Ett annat sätt du kan prova är att trycka runt ollonets bas (där förhuden är) med tumme och pekfinger just när du är på väg, då borde det "komma av sig" eller lugna ner sig igen.
Visst kan det kännas besvärigt om det går "för snabbt" för dig, men det är så jättevanligt att det till och med har ett namn, prematur ejakulation, för tidig utlösning alltså. Googla, så hittar ni en massa instruktionsvideos, tutorials och andra seriösa sajter för det här. Du kan också öva på att "hålla dig" när du masturberar ensam.
Kondom är ett annat sätt att få bort lite av känsligheten och det borde också göra att det tar en lite längre stund för dig att gå. Det finns i värsta fall olika sprayer och krämer på marknaden som kan göra snoppen mindre känslig, lite avdomnad, så att det inte går så snabbt för dig. Men man måste säkert vara över 18 för att kunna köpa de här produkterna.
Kom ihåg att inte göra detta till en för stor grej. Du kan ju alltid också fortsätta med munsex/smeksex efter att du kommit så att din flickvän också får ut det mesta av situationen. Och kom ihåg att ha kul medan ni övar! ;)
Vi hoppas på att något av knepen hjälper!
Hälsar Ungdomsinformatörerna Lena och Liselott