SNABBT HJÄLP!
03.07.2017
HJÄLP SNABBT!! hej jag är en tjej som hade sammlag med en kille igår på morgonen, jag kom inte och killen kom troligen inte heller. Vi hade kondom men sen när han skulle ta av den så var det som "sperma" utan på kondomen (eller något vitt), jag kom inte och troligen inte han heller men vi båda var kåta så tror ni att det var sperma eller vad?? ska jag ta akutppiller eller vad?? vill inte bli gravid! jaaa

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
03.07.2017
Hej, du kan vara riktigt lugn, det var troligen inte sperma utanpå kondomen såvida den var hel och inte hade gått sönder. Det är mer sannolikt att det vita på kondomen var slidsekret från dig. Om ditt pH i slidan är lite fel, eller om du har svampinfektion så kan slidsekretet vara lite vitaktigt. Det betyder inte nödvändigtvis att någonting är på tok. Om det skulle börja klia eller svida så kan du köpa en salva som heter Canesten på apoteket. Kom ihåg att eftersom du tog ett akut p-piller så kan din mens komma lite tidigare eller senare än normalt, så få inte panik om den inte kommer exakt då den borde.
Kram Tessi