spermklick
08.01.2024
hej! jag är dess värre lite orolig nu...idag då jag vaknade låg det en spermklick i min säng och jag vet inte hur den har hamnat dit kanske hade jag en sexuell dröm? elu kva ska ja jier? orolig närpesbo

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
08.01.2024
Hej,
Det är tråkigt att höra att du oroar dig för det finns ingen anledning alls till det. Du kan vara alldeles lugn.
Visserligen är du ganska ung för att uppleva nattliga sädesuttömningar, men det är inte heller unikt i din ålder och alla utvecklas i olika takt. Det som hände var alltså att du fick utlösning i sömnen, vilket i sig är ett tecken på att du utvecklas och att din spermaproduktion har kommit igång. Den enda "åtgärd" som krävs från dina sida är att du kommer ihåg att tvätta din penis med vatten dagligen för att undvika att smuts, fett och döda hudceller lämnar kvar under förhuden eftersom det då kan leda till att det börjar lukta illa.
Det är bara att leva vidare.
Hälsningar
Tessi