Sugmärke idag—>simning imorgon
11.11.2019
Hej! Jag är en tjej på 14 år och har fått ett sugmärke och ska och simma med min klass imorgon. Alla kommer fråga vem som har gjort mitt sugmärke men jag vill inte berätta. Vad ska jag göra, alla kommer retas med mig? E

Ungdomsinformatör Ida svarar
13.11.2019
Hejsan!
Jag kan förstå att det inte är roligt ifall alla kommer att fråga och uppmärksamma sugmärket. Men saken är den att du inte behöver berätta. Du har ingen skyldighet att berätta det för någon. Ifall dom frågar så kan du säga t.ex. ”vill inte berätta” eller ”det skulle du allt bra vilja veta”. Eller varför inte säga att du bränt dig på en plattång.
Om du känner att det blir jobbigt så ska du absolut säga ifrån. Hoppas det går/gick bra!
Kram, Ida