Svider
03.02.2014
Hej decibel! Nu e de såhe att när ja har sex tar de ont å ha haft de i nått år, iallafall i början sen brukar de bli bättre då man hållt på en stund. När jag onanerar blir jag kåt och får fort orgasm men aldrig blir jag kåt med min partner, lite våt lyckas vi no få mej ibland. Men när jag testade att stoppa in något i min slida då jag var ensam och upphetsad så sved det tilåme då, int som att de had sprucki utan bara sved... Undrar va de kan va fö fel på mej?
kristiina annila

Barnmorskan och sexualrådgivaren Kristiina svarar
03.02.2014
Hej
Säkert är det inget fel på dig. Då man tillfrdsställer sig själv, är man oftast mera avslappnad och koncentrerad och då är det lättare att få fram alla njutning, man kanske gör sånt, som man inte låter den andra göra osv.
Man blir också olika våt olika gånger, det är så känsligt, och minsta små saker kan störa eller avbruta ens tankar, och man tappar "tråden".
Om du inte har ännu haft så många gånger samlag, kan det hända, att din slida behöver "mera träning". Det är bra att "öva" lite antingen på egen hand, eller tillsammans.
Bra sätt att "vänja" slidan är att försiktigt föra in först ett finger, då detta lyckas bra, tar man två, tre fingrar. Bra och nödvändigt att använda nån sorts glidmedel. Slemhinnor är jätte känsliga.
Man kan även köpa på apoteket småsmå dildo i söt rosa färg :) som kan kan försiktigt tänja slidan. Men kom ihåg att ta det lungt och försiktigt, ett finger/en vecka osv.
Då du känner att det börjar gå bättre, kan ni prova ha samlag på nytt. Med tid, med ömhet, med tålamod.
Mvh, barnmorska/sexualrådgivare Kristiina