ta initiativ i sängen
15.03.2023
hej! min kille sa igår efter vi hade haft sex att han skulle önska att jag tog mer initiativ i sängen, dvs säga mer vad jag gillar att han gör osv och visa vad jag vill. Men hur ska jag göra det, finns det något som killar gillar när tjejer gör? hur ska jag ta initiativ på bästa sätt? vårat sex är jättebra och har alltid varit, men vill verkligen göra något extra så att han verkligen tänder på mig! anonym
kristiina annila

Barnmorskan och sexualrådgivaren Kristiina svarar
15.03.2023
Hej,
Tack för din fråga!
Jag tycker att det här är ganska enkelt att lösa. Försök göra som han
önskar, dvs berätta vad DU tycker om, vad DU vill att han skall göra åt
dig, vad känns bra just för dig! Det verkar som det är hans önskan vad
det gäller att ta initiativ.
Han önskar inte att du skulle berätta vad killarna tycker om, utan vad
du vill.
Det är inte alltid så lätt att hitta de rätta orden, särskilt om man
inte är van att prata öppet om sina önskemål. Men tycker du att det är
svårt, så kan du ju visa,tex med dina händer, föra hans händer eller
läppar dit du vill ha dem.
Det är ju det han vill nu, som han sa själv. Sex är ju så klart samspel
mellan två personer. Så du kan ju också fråga vad han vill att du gör åt
honom. Redan et att man pratar och använder ord, kan göra en stor
skillnad.
Mvh, Kristiina, sexualrådgivare