Tillfredsställa en tjej
06.04.2017
hej, jag är en kille som vill tillfredsställa min tjej när vi har sex men är då lite osäker vad jag skall göra för att hon skall få orgasm? Och överlag vad gillar tjejer när det kommer till sex? Har ni tips på bra sexställningar? Kalle

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
10.04.2017
Hej.
Precis som du har hört 1000 gånger förut så är alla tjejer olika, så det som en tjej tycker om behöver inte nödvändigtvis stämma in på alla. Fördelen är att du vill tillfredsställa henne, och är intresserad av att göra det skönt för henne, det ger goda förutsättningar för att lyckas.
Om vi utgår ifrån ganska allmänna saker så tycker de flesta tjejer om att bli kyssta, både på munnen, på halsen och på andra ställen. Det bästa du kan göra för att ta reda på vad just din tjej vill ha är att lyssna på henne och vara uppmärksam då ni har sex. Hur andas hon, hur spänner hon sig och hur låter hon. Om hon bara ligger alldeles stilla och andas normalt så kanske hon inte känner så mycket just då. Ta god tid på dig och skynda inte. Ett fel som många killar (även tjejer) gör är att de alldeles för snabbt avancerar från att kyssas till att de hoppar direkt mellan benen och börjar gnugga utanpå eller inuti tjejen. Tjejens klitoris är t.o.m. ännu känsligare än killens ollon, så om man kastar sig direkt på utan att hon har hunnit bli upphetsad så gör det mest bara ont och känns obehagligt. Det är bättre att dra ut på det och avancera mjukt - för att sedan bli mer "bestämd" då hon har hunnit bli upphetsad.
Det är kanske inte lika uppenbart på tjejer som på killar när de är upphetsade, eftersom tjejer inte har något stånd att visa upp. Men det betyder inte att det skulle vara mindre viktigt att tjejen är upphetsad. Den bästa indikatorn på huruvida tjejen är upphetsad är om hon är våt eller inte. Då tjejen är upphetsad blir hon fuktig, det är en rent fysisk reaktion och hon kan inte själv nödvändigtvis påverka den.
De flyesta tjejer tycker om att bli slickade, dock inte alla. Så där måste du helt enkelt testa dig fram.
Det är svårt att ge dig något direkt recept på hur du skall göra för att ge henne en orgasm. Det är inte alltid så lätt för tjejer att få orgasm genom samlag, utan då kanske lättare genom petting. Då handlar det kanske kort och gott om att du hittar just det som känns bäst för henne - och att du sedan fortsätter tills hon kommer. För att tjejen skall uppnå orgasm genom samlag kräver det oftast att det är en samlagsställning där även klitoris stimuleras, t.ex. så att hon rider dig eller att hon sitter gränsle över dig och du halvligger/sitter (då höjs ditt blygdben lite). Men det är viktigt att komma ihåg att det inte alltid är så lätt för tjejen att komma, och det säger jag inte för att du skall sluta försöka utan helt enkelt för att inte placera press på henne att komma. Orgasmen påverkas definitivt av hur avslappnad man känner sig, men den är inte viljestyrd så det betyder inte att hon inte skulle njuta eller att det skulle vara något fel på henne även om hon inte kommer så lätt. Övning ger färdighet.
Då det gäller ställningar så är det nog bara att testa sig fram till vad som känns rätt och vad man tycker bäst om. Olika ställningar har olika fördelar. Men om ni t.ex. sitter, så att hon sitter gränsle över dig så möjliggör ditt blygdben att hennes klitoris stimuleras, samtidigt som ni kan kyssas eller ha ögonkontakt. Men i andra ställningar, t.ex. att du ligger bakom hennes rygg och skedar henne så möjliggör det att era händer är fria till att stimulera henne med händerna under tiden. Ni får helt enkelt experimentera lite.
Lycka till!
Kram
Tessi