Våldtagen? Hjälp
31.01.2017
Jag är rädd..
Jag träffade en kille.. Han är 98:a (18 år) och jag är 02:a (14 år). Tänkte bara hänga me honom, vi gick hem t honom. Vi satte på en film och han höll om mig. Det blev lite hångel och jag vart genast förvånad, lite rädd för vad han ville.
Lite tafs och sen åkte kläderna av.. jag var i chock tillstånd, visste inte vad som hände i princip och behövde bestämma mig för hur jag skulle göra, jag ville inte dra mig ifrån honom för jag visste inte om det bara skulle bli värre då (att han skulle ta tag i mig och tvinga mig) så bestämde mig för att fråga om han hade skydd, det hade han inte.
Då sa jag "nej" o han försökte övertala mig men jag sa ändå "nej, jag vill inte" och "nej, jag vågar inte" och "nej, jag vill inte" igen för han slutade inte.. Han sa att han skulle dra ut kuken innan han kom. Jag var fortfarande rädd för att gå ifrån honom och tänkte att antingen 1. Så gör jag det bara och sen slipper vi det, eller 2. Så kunde jag ta mig ifrån honom men det finns chans att det blir våldsamt och det sker ändå.. så jag gick med 1.. jag ville inte egentligen men vågade inte säga emot ngt mer.. Sen drog han ut den när det var dags men det tog bara en sekund innan han kom på min mage. Jag är rädd att han kanske kan ha kommit i mig trots att han säger att han inte gjorde det.. sedan ville han göra det igen, så vi gjorde det och samma sak hände.
Därefter fortsatte vi se på filmen tills det var dags för mig att gå till bussen.
Han tog min oskuld och jag tyckte inte om det.. Jag har inte heller p-piller.. Detta skedde igår. Jag vet inte hur jag ska tolka situationen. Räknas detta som våldtäkt trots att det inte var ngn våld involverad? Vad ska jag göra, vem ska jag vända mig till? Jag är rädd snälla ge mig svar..
PS. Jag skrev frågan "psykisk ohälsa.. snälla hjälp" den 28/1 tror jag. Detta plus det där blir för mycket.. Flera vänner vet om detta nu men de vet inte heller hur man ska tänka eller göra.
Tack på förhand.. Nora

Ungdomsinformatören Sanna svarar
01.02.2017
Hej, Nora
Du har fått en alldeles ljuvlig kommentar, vi innstämmer till 100%. Det du har varit med om är en polisssak, det är inte ok. Dessutom är han 18 och du 14. Den här killen har både våldtagit dig och dessutom gjort sig skyldig till sexuellt utnyttjande av barn. Du ska helt klart göra en polisanmälan om detta. Han har gjort så fel mot dig och i värsta fall kommer han att fortsätta göra samma mot dig och kanske även mot andra. Så både för din egen skull men också för att skydda alla andra ska du inte låta detta gå obemärkt förbi. Jag kan förstå att det känns jätte jätte tungt för dig och på samma gång lite skämmande. Men det är inte ditt fel, du skulle haft din fulla rätt att säga nej precis när som helst men du vågade inte och det är helt förståeligt. Du var ensam där med en så pass mycket äldre kille och blev intvingad i något som du inte alls hade tänkt dig. Det finns inget som kan ursäkta det han gjorde mot dig.
Det är aldrig för sent att säga nej till sex. Vi har en bra bild vi brukar använda när vi föreläser om just sånt här, sätter den med här under. Man kan säga nej redan på festen, men man kan också säga nej fast man är i sängen utan kläder, man har alltid rätt att säga nej och att ändra sig. Ingen får tjata, hota eller tvinga en till något man inte vill. Du bestämmer över din kropp!!! Han kan inte säga att du var med på det hela, han hörde inte dig säga ordet ja. Och fast han skulle ha hört det så är det ändå du som bestämmer om han kränkte dig eller inte, det kan inte han säga att du var med på noterna eller att det ju var på skoj eller något. Sex är inte sex om inte båda är med på det, då är det istället frågan om sexuellt våld. Och det är straffbart.Du ska inte behöva må dåligt över det här eller vara rädd över att ha blivit gravid eller fått en könssjukdom, gå genast till skolhälsovårdaren som kan testa dig och hjälpa dig att gå vidare med detta. De kan hjälpa dig att göra en polisanmälan, vilket du absolut ska göra. Så här får det inte gå till! Kom ihåg att du är helt och hållet oskyldig, inget av detta är ditt fel, allt är på hans ansvar. Det är bara han som gjort fel. Han borde ha bättre förstånd än att tvinga sig på en så mycket yngre tjej. För att du ska kunna gå vidare och inte lämna med några obehag över sex och samlag så behöver du få hjälp och stöd att komma över det här. Det finns folk som kan hjälpa dig men då måste de veta vad som hänt. Håll det inte inom dig, ge utlopp för dina känslor så kan du på ett bra sätt komma över allt och kommer säkert att kunna njuta av sex på ett mycket bättre sätt i framtiden. Sex ska vara något som båda är överens om och som båda njuter av, det ska vara något fint mellan två människor som älskar varandra.
För att lätta upp allt så kommer här en lite kul film som visar skillnaden på ett ja och ett nej: https://youtu.be/fGoWLWS4-kU
Du ska nu ta kontakt med en vuxen, om du inte vill prata med dina föräldrar så ska du prata med någon på skolan. Skolhälsovårdaren eller kuratorn eller någon annan som du känner att du kan lita på. Lämna inte det här nu. Här under ser du bilden.
Många varma kramar till dig <3 <3 <3
Ungdomsinformatören Sanna
nar ar det forsent att saga nej