vill jag få en beröring elr int?
03.04.2024
hej jag är en tjej som inte alls gillat tankar om beröring, sexuellt tidigare men jag har en litet tag funderat om jag kunde testa att nån annan skulle ta att på mig vid t.ex. bröstet men jag är rädd att t.ex. att mamma eller pappa skulle se eller grannen (jag har inte möjlighet å låsa mitt rummet) och liksom då skulle jag tycka faaaaaaaaaaaan hur ska jag ens kunna se min föräldrar..
jag skulle vilja fråga en vän men jag vet att den vännen knappast skulle göra de pga hon har pv.
den vännen kan nog ge mig en kyss/puss på kinden och smeka mig i håret och jag misstänker att jag blir ''kåt'' är inte säker men jag vet inte jag blir attraherad av henne.. jag har haft tanken om att den vännensku få ta på mitt bröst är de en 'neutral' tanke? vågar inte ens berätta åt personen jag litar 2mest på tänkte vissadenhär texten åt den jag litar på kanske imorgon psyk ADD KID
Malin W N

Barnmorska och sexualrådgivare Malin svarar
10.05.2024
Hej på dig!
Jag förstår att det är jätte mycket tankar som snurrar och du har svårt att hitta dig själv. Och du är inte ensam om det. Man vet ofta inte i din ålder ännu riktigt vem eller vad man gillar, hur man vill och vad man vill. Det kommer komma med tiden, och funderingarna kommer småningom få en klarhet.
Jag tror att du skulle må bättre av att få prata med någon som kunde hjälpa sig i alla dina funderingar och bekräfta dig i dina tankar. Din hälsovårdare och din kurator på skolan finns där för dig, just när det kommer till dessa frågor.
Kom ihåg, du är fin precis som du är! Och dina tankar och funderingar ska få finnas, inget av det du skriver är fel på något sätt. Och du ska få tycka om vem du vill och vad du vill.
Kram!