Vill knull
09.07.2018
Nå hej. Nu ere så att jag e så jävla kåt hela tiden. Jag runkar ca 2ggr per dag. Så nu ti frågan finns de nå webbsidor var ja kan hitt nån kk? Å en till fråga. Er e normalt att man kollar på bilder av folk man e kär i å t.ex olina youtubers? Vill knull

Ungdomsinformatören Liselott svarar
09.07.2018
Hej Vill knull!
Välkommen i klubben, den kallas visst Tonåren. Eller äh, det där var inte ett så bra skämt, men poängen är ändå att vet du, sådan där stark och ständig kåthet hör nog till puberteten. Det är fullt normalt för en kille i din ålder att vara kåt mer eller mindre konstant. Det finns en massa forskning som menar att killar i puberteten tänker på sex si och så många gånger per dag, en menar tex 19 gånger per dag medan en annan menar var 7:e sekund. Vad som nu än stämmer, så hör sex nog till det mest populära tanke-ämnet i en tonårings hjärna. För tjejer också, men kanske inte lika tydligt i och med att något inte börjar stå i jeansen lika ofta.
Till största delen handlar det såklart om hormoner. Det påstås också att en vanlig tonårskille har 7 gånger mera testosteron i kroppen än en vuxen man, vilket troligen gör honom både mera kåt och mera lättantändlig till humöret. Så småningom kommer det såklart att avta, men det handlar också om att killar tränar upp förmågan att kontrollera sin kåthet. Till en del kanske de försöker lätta på det största trycket genom att onanera, men det finns en liten risk med det också, nämligen att bli beroende av de njutningskickar man får genom en orgasm. Men två gånger om dagen är ingen fara än, så länge du nu inte ger upp andra viktiga saker i ditt liv för att stanna hemma och runka eller på annat vis lider av att du känner dig tvungen att göra det för ofta. Men som sagt, med tiden lär sig nog folk att kontrollera sina lustar, på samma sätt som att man lär sig - eller alla borde i alla fall det - att kontrollera sitt humör. Mind over body and all that.
Klart att det också handlar om tankar, känslor osv, alltså mera en mind-set som inleds någon gång under puberteten. Det är inte bara kroppen som blir intresserad av det här med sex, utan knoppen också. Det kan hänga ihop med annat också, som förälskelse eller jämförelser med kompisarna eller att hitta vilken sexuell läggning man har eller andra influenser på vad man tycker är viktigt och intressant i livet för tillfället. Men oavsett så börjar de flesta fundera på och fantisera om sex i något skede under ungdomen, vissa tidigare och vissa senare, vissa mer och andra mindre. Och som med allt annat, så hittar man så småningom det som intresserar mest inom det området, utvecklar en smak. Tänder på vissa saker eller människor och inte på andra. Vissa kanske gillar en viss person, vilket kan vara allt från den man är kär i till en lärare i skolan, en artist eller en youtuber - det är alltså helt normalt om du gör det - medan andra kanske mera intresserar sig mer för något vidare fenomen, tex lesbiskt sex.
Och alla vill nog i något skede ha the real deal, ha sex med någon på riktigt. I princip alla, för klart att det finns tex de som är mer rädda än nyfikna på sex också, och 1% som inte intresserar sig för sex alls, men gemensamt för de allra flesta är att de får vänta. Det dyker liksom inte upp villiga sexpartners sådärbara, för sällan handlar det enbart och endast om sex heller, utan diverse känslor eller relations"regler" brukar blanda sig i. Det kanske ser ut som om man hur lätt som helst kunde hitta en kk och bara köra hårt utan några löften eller krav, för så verkar det ju tex inom porren eller när man hör på vissa (skrytsamma) typer. Men sanningen brukar nog oftare vara så att det är mer komplicerat än det ser ut att vara. En kk (kompisknull) innehåller ju ändå ordet kompis, alltså man kan liksom inte ha det med vilken random person som helst, och inte kan man riktigt så lätt hitta dem någonstans på typ något forum heller. Speciellt inte medan man ännu är minderårig. Det är ju inte ens okej enligt lag att du har sex ännu. Så naturligtivs är det då inte heller okej för oss att börja tipsa om någon sida med kk:n eller liknande.
Så tyvärr, precis som miljoner kåta killar före dig och som miljoner kåta killar som komma skall, så får du ha tålamod och vänta. I något skede dyker nog tillfället upp. Men minns då ändå att det är en person du kommer att ha sex med i så fall, inte någon fantasi och inte något objekt som finns där för din njutnings skull. It takes two to tango, annars blir det lätt både första och sista gången du har sex med just den människan. Men sedan en vacker dag kommer du att vakna nöjd och tillfreds och konstatera att visst var det värd all frustration och otålighet i ungdomen ;)
Kram, Liselott