Blåa ben i duschen
16.02.2018
Hej!
När jag står i duschen märker jag att mina ben och fötter är blålila och har några rosa/hudfärgade fläckar/prickar. Jag märkte det för flera månader sen men det är först nu jag börjat oroa mig.
Jag har testat att googla men hittar inte riktigt svaret
Jag är en person som aldrig motionerar eller tränar. Tänkte om det kan ha nåt med blodcirkulationen att göra.
Och det är inte på nåt annat ställe än i duschen som jag märker det. IngenAning

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
21.02.2018
Hej,
Jag har väldigt svårt att påbasen av det du skriver uttala mig om vad som är problemet, och huruvida det finns något problem alls. Men det låter helt sannolikt att det beror på blodcirkulationen och/eller reaktionen på värme/kyla.
Jag tycker att du skall boka en läkartid så att en läkare får ta ställning till saken. Jag tror inte att det är speciellt allvarligt, men det är ändå viktigt att ta det på allavr och kolla upp saken för att du sedan skall kunna släppa din oro.
Så besök din skolhälsovårdare och försök få tid till skolläkaren, eller boka en läkartid vid hvc.
Kram
Tessi