fråga om munsex
25.04.2021
Hej! jag och min pojkvän har pratat om vi ska testa munsex men vi har inte gjort det än bara vanligt sex.
Min fråga är eller det jag undrar över är om han kan komma som vid sex av att jag suger honom?För jag vet inte vad jag gör om han skulle komma eller så. Jag har hört om att killens utlösning smakar typ som saltvatten men jag vet inte om det stämmer.
jag vet att det kan spridas könsjukdomar genom det men han eller jag har aldrig haft sex med någon annan kille eller tjej. anonym

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
26.04.2021
Hej,
Jag har full förståelse till att du är tveksam till att han skall komma i din mun, speciellt eftersom oralsex är någonting helt nytt för dig.
Dels tror jag inte att risken att han skulle göra det är så jättestor (oralsex känns lite annorlunda än vaginalt sex, så det tar ofta lite längre tid för killen att få utlösning genom oralsex) men jag tycker att det viktigaste skulle vara att ni kom överens om att han säger till om han känner att han närmar sig orgasm så att han inte kommer i din mun. Det betyder ju inte att han aldrig får komma i din mun (om det är någonting ni båda två vill) men jag tror att det är bra att ta ett steg i taget. Så börja med att lära er njuta av oralsex, och att han meddelar innan han kommer (för det känner han ju på förhand).
Du har helt rätt i att könssjukdomar kan spridas genom oralsex, men eftersom ni inte har haft sex med andra innan så är ni säkra på den fronten.
Och ja, utlösningen smakar lite som saltvatten, fast varmt och lite tjockare. Det är definitivt inte alla som tycker om att svälja och det finns inget tvång på att göra det.
Kram,
Tessi