Illamående på kvällar och nätter
10.06.2015
Goddag!
I ungefär en månad har jag haft svagt illamående på kvällarna och värre på nätterna,och sedan på morgonen är det som bortblåst, jag undrar om ni har någon aning om vad orsaken skulle vara? Brukar hjälpa att ta värktablett, men jag försöker att undvika onödiga mecidiner så mycket det går. Jag har provat äta mindre och mera på kvällarna men det verkar inte ha någon skillnad. Jag trodde en stund att jag var orolig om kvällarna men jag har ingenting att oroa mig över och tror inte jag skulle lyckas oroa mig i en hel månad heller :) Jag har haft det här problemet förra vintern då jag hade bihåleinflammation, men det har jag inte den här gången.
Så, är det psykiskt eller fysiskt månntro? Ushdå

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
16.06.2015
Hejsan! Oj vad du frågar svårt! Jag vet faktiskt inte varför du mår illa...
Ett förslag kunde vara om du har något slags problem av sura uppstötningar? Men ofta talar patienten om illasmakande uppstötningar och harklande i samband med det här.
Visst kan det vara psykisk oro också. Har du någonting du oroar dej för? Något som stressar dej? För lite sömn? Depression?
Mitt förslag är att du försöker få en sjukskötar-/läkartid till hvc och far och visar upp dej.
Ta hand om dej! Med vänlig hälsning,  Annika