Dåligt luktande kiss
01.07.2025
Mitt kiss har börjat lukta jätte illa nu de senaste 3 dagarna, stark och dålig lukt ( färgen är den samma) Kan det vara nån annan orsak än urinvägsinfektion, för har inga andra symtom på det heller?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
01.07.2025
Hej,
Kissets lukt påverkas jättemycket av vad man äter och hur mycket vätska man får i sig. Så om man t.ex. äter starkt kryddad mat, vitlök  eller kaffe samtidigt som man dricker mindre vätska eller svettas mer än normalt så kan kisset lukta starkt. Så mitt första råd skulle vara att du kan försöka dricka mer vatten och se om det hjälper.
Eftersom du skriver att du inte har några andra symtom som tyder på UVI, och att kisset ser normalt ut (dvs inte blodblandat eller grumligt) så skulle min gissning vara att det helt enkelt beror på att du är lite torr eller att du kanske har ätit annorlunda än normalt. Det behöver således inte vara ett oroväckande tecken.
Kram,
Tessi