För kort penis sträng
16.07.2016
Hej! Jag har problem med penis strängen, tror att den är för kort för det gör lite ont när jag onanerar och jag kan inte dra förhuden tillbaka vid stånd. Vart vänder jag mig för en sån där operation och hur går en sådan till. Bedövs man i penis eller vart? Anonym

Vik. ungdomsinformatören Alexandra svarar
19.07.2016
Hej Anonym,
det är inte ovanligt att strängen är lite för kort och att det kan ta lite ont när man onanerar. Ibland kan man då få små sår på den efter onani eller samlag då den brister. Men det är inget farligt. Bara tvätta av med ljummet vatten. Det slutar blöda snabbt och såret är som vilket sår som helst på kroppen.
Man kan också åtgärda det med ett litet ingrepp i lokalbedövning om det stör mycket. Det tar inte många minuter att göra och man får fara hem direkt. För att få ingreppet så ska du kontakta din egen vårdcentral och därifrån slussas du vidare.
Hälsningar,
Alexandra, sjukskötare