hjälp prickar på underlivet
25.08.2014
hej jag har små prickar som nästan inte syns från långt håll och jag har ingen aning vad det är det är jätte mycket iallafall snälla hjälp och det är tyå nåt vit (ser ut som hårstrå ) som kommer ut ur typ 1 ibland bara pytte lite ????? snälla hjälp ;(
L L

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
Ungdomsinformatören Liselott svarar
28.08.2014
Hej L L!
På onsdag kommer vår sexualrådgivare-hälsovårdare Tessi i jobb här på Decibel, snälla kan du vänta på svar tills dess?
Hälsar ungdomsinformatören Liselott
Hej.
Jag tror att prickarna du beskriver är hårsäckar eller ytliga talgkörtlar. De är alldeles ofarliga och alla har dem. De brukar finnas både på penisen och på pungen. Låt bli att klämma eller peta på dem, för då kan de bli irriterade eller inflammerade. Det är vanligt att unga killar först blir rädda då de upptäcker dem, men prickarna är alltså helt normala och ingenting att bekymra sig över.
Hälsningar
Tessi