killar
20.12.2017
hej runkar ofta till porr vet att det är normalt men till gay porr är lite intresserand av det men jag funderat länge om man skulle prova ha sex med en kille men var kan man hitta dem i österbotten ? tycker om mörkhyade mest
vad skall ja tänka på före jag har sex med en annan kille? bengt

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
21.12.2017
Hej.
Det finns olika appar du kan ladda ner till din telefon, t.ex. Grindr, Hornet eller Scruff. Jag kan dock inte säga någonting om hur lätt det är att hitta killar från österbotten i dem. Men det är säkert värt ett försök. Så finns det ju kontakten.fi, som du blev tipsad om i kommentaren. Dock kostar denna tjänst. Vilket iofs inte behöver vara en dålig sak, det är ju inte en förmögenhet och det kanske sållar bort såna som inte är intresserade "på riktigt".
Det du skall tänka på innan du har sex är samma sak som i vilken situation som helst. Huvudsaken är att båda vill samma sak, och att ni skyddar er. Kanske ni kan börja med att träffas på kaffe eller en öl, för att se om ni "klickar". Om ni sedan gör det så är det ju fritt fram att ta saken längre. Mycket beror det ju på om det är en relation du vill ha eller bara hitta nån att ligga med en gång. Det kan ju löna sig att diskutera det lite innan man tar det längre så att det inte uppstår några missförstånd där den ena vill ha mer än den andra.
Då det kommer till själva sexet så beror det ju på vad du vill göra. Kommunikationen är viktig även om man bara skulle ligga med varandra en gång. Om man öppet kan tala så finns det också större sannolikhet att man får det man vill ha, eftersom den andra då vet vad som önskas. Ta det långsamt, respektfullt och med kondomer och glidmedel. Man behöver inte låtsas som att man vet hur allting går till, det är helt okej att det är första gången - för alla måste ju börja nånstans.
Lycka till!
Kram
Tessi