kuk storlek
02.10.2014
Hej, jag vet att ni tycker att storleken inte spelar någon roll men jag har bara 16 cm kuk och skulle vilja få större. Så jag undrar om det finns något sätt att göra så att man får större kuk?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
Ungdomsinformatören Liselott svarar
08.10.2014
Hej!
Du hade fått en kommentar redan, men du kommer att få svar på onsdag då vår sexualrdågivare och hälsovårdare Tessi är på jobb här nästa gång.
MEN, ville bara säga angående olika preparat för att försöka förstora/förlänga snoppen, för våra experter har svarat på liknande frågor här förr: dels är de allra flesta snoppförlängande produker bara bluffar för att tjäna pengar på folks komplex och osäkerhet. Det är en jättemarknad, som dessutom inbringar en massa pengar eftersom de allra flesta män/killar varken vågar tala om det här komplexet eller vågar ifrågasätta produkten pga skam. Det finns ytterst lite forskning inom det här området och den som finns säger att tyvärr, det finns absolut inget som skulle göra snoppen större, eftersom de är de sk svällkropparna i den som spelar roll för längd och bredd, och deras storlek kan man inte påverka desto mer.
Dels så går det inte att lita på många av de här "min snopp växte så och så mycket tack vare det och det preparatet"-historierna. Dels för att snoppen faktiskt kan växa under rätt många år under puberteten, till och med upp till 20-årsåldern, så de här killarnas snoppar kan ha växt av sig själva helt naturligt under nämnda tid. Och dels för att det är ett marknadsföringstrick att sprida "positiva rykten" om olika produkter genom att anställda utger sig för att vara nöjda kunder på tex diskussionsforum på nätet. Nu menar vi inte att personen som skrev kommentaren åt dig absolut säkert är en hujjare - och det var shysst av honom att dela med sig av sina erfarenheter och råd - men kanske är det faktiskt så enkelt att hans snopp utvecklades på längden helt av sig själv?
Men Tessi svarar mera senare, bla om varför längden faktiskt inte spelar så stor roll som de flesta killar tror.
Hälsar ungdomsinformatören Liselott
Hej.
Precis som Liselott skriver så finns det en djungel av olika preparat och metoder som lovar en större penis, gärna på så kort tid som möjligt. Men precis som Liselott skriver, så konstaterar även jag att dessa metoder inte fungerar. Det finns helt enkelt inga bevis för att vare sig piller eller penisträning skulle fungera. Punkt slut. OM det skulle finnas en metod som verkligen fungerade - så skulle alla veta om det (och nästintill ALLA män skulle gå omkring med jättepenisar).
Det finns operationer som utförs i extrema fall (då man t.ex. talar om medfödda tillstånd eller följder av sjukdom/amputation). Men det har varit svårt att påvisa någon egentlig, (eller hållbar) effekt av operationerna, och resultaten är i allmänhet inte värda riskerna. (ja, det kan hända att penisen i slakt tillstånd blir ca 0.5cm längre, men på samma gång riskerar man att penisen efter detta inte kan användas för att genomföra ett samlag. Vid stånd är storleken i stort sett den samma som innan operationen) Operationen går ofta ut på att man kapar ligamenten mellan penisen och nedre delen av buken. Ligamentens uppgift är att få penisen att stå. Så följden blir ofta att penisen inte längre står - d.v.s. den kan bli hård och blodfylld men kan inte stå eftersom den nu saknar stöd.
På många av sajterna som marknadsför olika produkter som lovar större penisar skriver de att kvinnor föredrar större penisar och att kvinnor vill ha det si och så, men kan lova dig att det är en man som skrivit texterna och inte en kvinna. Har du frågat dig själv varför du egentligen vill ha en större penis? För att dina manliga vänner skall tycka att du är stor och mäktig eller för att du tror att det skulle göra dig bättre i sängen? Jag tror att så gott som alla kvinnor kan konstatera att penisens storlek inte har någonting alls att göra med hur mannen är i sängen. För dig personligen är ju känseln i penisen det väsentliga, inte hur stor den är - och för din partner är det viktiga hur du använder din kropp (och hjärna!) då ni har sex, inte att du har en penis som är större än genomsnittet.
Jag föreslår nu att du istället för att drömma om en jättepenis, skall bli vän med din egen kropp och istället göra det du kan för att vara en bra älskare, för det är någonting som går att påverka och som garanterat ger resultat.
hälsningar
Tessi