min penis
13.01.2015
Hej, det är såhär att jag har märkt att jag har fått problem med min penis, jag vet inte vad felet är men de som händer är att jag inte får lika hårt stånd som förut och jag vet inte vad det kan berro på men här är något som kan hjälpa er som kan mer om detta.
När jag hade sex med min tjej så kände jag att min penis böjdes nedåt och knäktes typ men de gjorde inte ont och jag hade inga problem att knulla, detta hände flera gånger. Andra saken är att jag har tittat mycket på porr både innan jag skaffade tjej och nu när jag har tjej, det som har hänt är att jag inte har lika hårt stånd men nu är det inte så att jag får det när jag kollar porr utan de samma hela tiden dålit stånd. Detta började för ungefär 4-5 månader. Så jag undrar kan de va det första jag berättade eller är jag porrskadad ? men när jag lästa om porrskador då var det inga problem att få stånd när man kollar på porr för mig är det sak samma ståndet blir inte så så hårt som för nån månad sen, snälla hjälp !!!
Nuortenelama3
Ungdomsliv.fi - Nuortenelämä.fi svarar

Ungdomsinformatören Sanna svarar
19.01.2015
Hej! Tack för din fråga. Vi har skickat den till den nationella ungdomsportalen Ungdomsliv.fi - Nuortenelämä.fi som vi samarbetar med. Deras experter och ungdomsinformatörer kommer att svara på din fråga. Svaret kommer att finnas här under din fråga så fort vi fått det. Både din fråga och svaret kommer att synas både här på Decibels Våga fråga och på Ungdomsliv.fi:s sida Frågor.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna
Hejsan. Tack för din meddelande och fråga. Du skrev om problem som du har med din penis och stånd. För män med erektionsproblem kan det hända att deras penis blir inte nog hård, eller så blir den inte hård alls. Det kan även hända att penisen är hård från början av samlaget, men att den mjuknar efter ett tag.
En andledning kan vara att man har druckit för mycket alkohol, eller är väldigt trött. Unga män kan ha erektionsproblem på grund av prestationsångest, alltså rädsla för att inte kunna prestera. Erektionsproblem är oftast orsakade av både psykiska och fysiska orsaker. När problemen återkommer regelbundet, kan man säga att man har ett problem med erektionen.
Du skrev att din problem börja ungefär 4-5 månader sedan. Jag rekommenderar att du skulle kontakta din hälsocentralen. Det skulle vara bra att åtmistone diskutera med läkaren om det borde undersökas noggrannare.
Ha det så bra.
Mika – Ungdomsliv.fi