Ollonsträngen
10.02.2014
Tjena grabb på 16 år.
Jag har en fråga.
Jag har problem med ollonsträngen för jag får ett litet sår som svider. De försvinner efter några dagar men så fort jag runkar så typ spriker de upp igen fast de har läkt eller så blir de bara ett nytt sår.
Nån som har varit med om nå liknande? Tips? Grabben

Ungdomsinformatören Liselott svarar
11.02.2014
Hej Grabben!
Det låter nog som att du har för kort ollonsträng. Det är väldigt vanligt och lätt fixat. Du går bara till en läkare/preventivrådgivning/ungdomsmottagning eller vad ni nu har i er kommun. Där får du en lokalbedövning i skinnet runt och så snittar läkaren antingen ett litet hack i ollonsträngen eller förhuden eller tar bort en liten bit av den, beroende på var det spänner. När såret har läkt, vilket brukar ske rätt snabbt, har det blivit lösare och du kan onanera/ha sex utan problem. Easy och inget att skämmas för eller dra sig för - sådana grejer gör nog läkare flera gånger i månaden.
Hälsar ungdomsinformatören Liselott