Ont i kuken 2
29.04.2016
Hej jag igen!
Jag skrev sist när jag fick lite ont i kuken efter runket för några dagar den.
Sedan dess har det gjord lite ont i kuken som kommer då och då. Det kommer på dagen och sen så händer inget på natten. Idag när jag runkade så tog jag extra mycket saliv eftersom jag är omskuren. Det gjorde inte ont denna gång. Men mina blodådror blir så röda och rätt synliga på kuken när jag runkar. Sen när jag duschade så lugnade det ner sej och blodet ser helt normalt ut. Och nu gör det inte ont längre i kuken. Ontikuken2

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
03.05.2016
Hej.
Bra om det inte gjorde ont efter denna gång. Då är det nog rätt att göra som du gjorde nu, att du använder mycket saliv eller annat glidmedel för att det inte skall bli så mycket friktion. Jag kan rekommendera att du skulle köpa ett vattenbaset glidmedel från butiken eller från apoteket eftersom de hålls kvar längre än saliv. Och sen är det ju viktigt att du tvättar dig efteråt så att huden har bra förutsättningar att återhämta sig.
Det är nog helt normalt att blodådrorna blir stora och synliga medan man har stånd. Dels är det ju blodtillförseln som hela ståndet handlar om, och dels ligger vissa av blodkärlen väldigt nära ytan så de syns bra. Det låter helt normalt.
Kram
Tessi