Penis
05.10.2017
Hej
Jag har sett att det finns som liknande metallstång som dom brukar jukka på med i penishålet undra var man kan få tag i såna eller går det att ersätta med nått man har hemma. Skulle vilja testa det för börjar bli trött på det gamla sättena har prövat allt möjligt brukar till och med ha plasthandskar på när jag runkar men vill pröva nåt nytt nu.

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
09.10.2017
Hej.
Vilken tur att det finns internet, där kan man få tag på det mesta man önskar sig, även då önskemålen är lite mer specifika. Det finns ett ganska sort utbud av olika sexleksaker eller hjälpmedel åt det mer specifika hållet, och det jag tror att du avser i ditt mail är en dilator.
En dilator används för att stimulera urinröret inifrån, det är alltså en stav som du för in i penisen för att massera urinrörets insida. Jag tycker inte att du skall använda någonting du hittar hemma för detta ändamål, utan satsa på att köpa en från en sexbutik. Det kanske viktigaste vid användningen av en dilator är att den är absolut ren (bör kokas eller desinficeras före varje användning) och att du använder glidmedel (sterilt glidmedel). Hitta en dilator som är rätt storlek, varken för stor eller för liten, det brukar finnas ganska utförliga beskrivningar om storleken på dem på nätet, eftersom det är viktigt. På nätet kan du också googla dig fram till utförligare bruksanvisningar.
Skriv in "dilator" i sökfältet på din sökmotor så hittar du både generell information och olika försäljare.
Lycka till!
Tessi