Penisväxten?
25.07.2015
Hej!
Jag har precis gått ner 25kg i vikt efter att ha varit ganska missnöjd med min vikt hela mitt liv. Men under min resa kom jag på att min penis varit ganska liten hela tiden. Jag vet att genetisk borde jag ha haft en mycket större penis. Vad jag läst och själv tror på tror jag att min tidigare fetma har gjort så att min penis inte fått den hormonsubstans som den ska ha. Jag är fortfarande i puberteten eftersom jag fortfarande växer på längden (1-2cm per år). Men allt är fullt utvecklat utom penisen och jag undrar om jag ska söka upp en doktor för att få hormontabletter för att i allafall försöka få min penis att nå sin ''fulla'' längd. Orolig kille

Ungdomsinformatören Jenny svarar
28.07.2015
Hej!
Du har rätt, du är fortfarande i utvecklingsfasen och den kan ta ända tills du är 18-20 år gammal. Därför kunde det vara bäst att vänta tills puberteten är över och tänka på saken på nytt sen igen om du känner likadant då. Annars så är de flesta mäns penisar mellan 9 - 22 cm långa och en snopp som är relativt liten ökar mer på längden vid stånd än en större. Det som du säkert vet från förr är att penisen storlek inte har något att göra med hur skönt sex är, det har mera att göra med hur man använder den. Om du ändå känner att du vill prata med en läkare om detta, kan du kontakta din hemkommuns ungdomsmottagning.
Hälsar ungdomsinformatören Jenny
P.S. Om du vill, kan du läsa en liknande fråga och svaret till den här.