Konstig sak under ollonet
20.08.2017
Hej
Jag har fått en konstig sak under ollonet som syns mer efter samlag. Den är ca 1/2 cm lång och smal, den är även hård fast böjbar, och den sitter inte fast någonstans utan är bara där under skinnet på samma ställe. Den gör inte ont men undrar vad det är och vad det kan bero på. Jag har haft det en gång tidigare strax över ett år sedan men den försvann och denna gång har den varit kvar längre. William

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
21.08.2017
Hej.
Det är jättesvårt att säga vad det är du har vid ollonet eftersom jag inte har sett det. Men det är alltså som en liten hudflik eller utväxt antar jag? Någonstans måste den väl sitta fast??
Jag tycker att du skall besöka en läkare som kan ta sig en titt. Om du har haft oskyddat samalg så kan det röra sig om en könssjukdom som gett upphov till en sorts vårta. Som sagt så är det svårt att veta utan att ha sett den. Ring till en vårdcentral eller en ungdomsmottagning och gå dit och visa upp den. Det är ingenting du behöver skämmas över och all personal som jobbar inom vården är vana vid att tala om intima saker, så det är inget konstigt alls med det. Men det är viktigt att du kollar upp saken så att du vid behov får rätt behandling och inte smittar ner någon annan. (ifall det skulle röra sig om en könssjukdom alltså.)
Kram
Tessi