Kuk komplex
23.12.2022
Hej! Kommer inte att laga frågan extra lång.
Jag har extrema komplex över längden på min snopp, har haft det enda sen lågstadiet (är nu 17)
Javet att den inte är någon "mikro" penis eftersom den endå är 11cm, men det räcker inte och jag är 100% procent sekär på att ingen flicka nånsin skulle klaga på om den skulle vara lite längre.
Har somsagt väldigt stora problem med den och den gör mycket väldigt mycket krångligare en det borde vara, känns som att jag alldrig i mitt liv kommer kunna göra det skönt för någon framtida partner.
Vill inte ha något "alla är olika, acceptera dig som due" svar, utan ja funderar endast på ifall det finns någon slags operation man kan göra nånstans för att göra den längre?
Tacksam för svar, och är tacksam för att ni finns här om man funderar på något. :)

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
29.12.2022
Hej,
Det är jättesynd att du har så stora komplex över storleken på din penis, och jag förstår att det påverkar hela din inställning till sex.
Det finns operationer som kan påverka längden på penisen i slakt tillstånd, så att penisen blir några cm längre i viloläge, men det påverkar inte penisens storlek i erektion. Med andra ord påverkar operationen inte storleken i sexuellt syfte så att den skulle kännas större för din partner. Däremot kan förstås operationen göra att din sexuella självkänsla blir bättre och därmed göra att du blir bättre som sexualpartner. Nackdelen med operationen är att penisen efter operationen så gott som alltid pekar neråt vid erektion, blir svårare att "styra", och det finns risk för försämrad känsel och erektionsförmåga. Operationerna utförs vid privata läkarkliniker och priset kan variera ganska mycket beroende på var ingreppet görs och hur omfattande ingreppet är.
Jag vill ändå påminna dig om att oavsett om du genomgår en operation eller inte så är det först och främst din sexuella självkänsla som avgör hur du är som sexualpartner - inte storleken på din penis.  Om man tänker på saken från motsatt håll så är en stor penis ingen garanti för att att ens sexualpartner skulle vara nöjd eftersom enbart penisen inte räcker. Det som gör att personer upplevs som "bra i sängen" är deras förmåga att få sin partner att njuta och den förmågan har du ovasett om du har en stor eller liten penis (eller om man har en penis överhuvudtaget). (Bara som en parentes så har kvinnor som har sex med andra kvinnor fler orgasmer än kvinnor som har sex med män - och där finns ju ingen penis alls inblandad.) Men ofta är det kanske så att det är män med stor penis som har en god sexuell självkänsla och som utstrålar en självsäkerhet som gör att de uppfattas som attraktiva.
Jag är inte säker på huruvida operationer utförs på personer som är under 18, men i det skedet du blir myndig kan du alltid boka tid för en konsultation med en läkare och då kan ni diskutera operationen och vilken typ av resultat du kan förvänta dig om du väljer att genomgå en operation. Men tills dess så önskar jag att du skulle använda tiden till att bli expert på att tillfredsställa din partner på alla tänkbara sätt, med din penis, dina händer, din mun och framför allt din hjärna - d.v.s. din fantasi och uppfinningsrikedom. Förhoppningsvis skulle detta öka din sexuella självkänsla och det skulle vara det mest positiva - oavsett om du sedan väljer att bli opererad eller inte.
Många kramar,
Tessi