Liten snopp
08.02.2023
Hej, jag är en kille på 17år som har väldigt liten snopp (under 5cm) slak, men vid stånd 13cm. Varför är den så liten slak och kan den växa ennu fast den inte växt nästan något på ett år eller mer? Orolig kille

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
13.02.2023
Hej,
Som du givetvis har hört så är alla kroppar olika. Medelstorleken för en vuxen finländsk mans penis vid stånd är runt 14 cm, så med tanke på det är du helt normalt utrustad. För vissa är storleksskillnaden i slakt och erigerat tillstånd inte så stor, medan den i ditt fall är större. Det är helt enkelt så du är byggd och det är inget fel på det. Om din pubertetsutveckling i övrigt är "färdig" (d.v.s. du har haft din tillväxtspurt och vuxit klart på längden, fått behåring o.s.v.) så är det inte sannolikt att din penisstorlek ändrar nämnvärt mera.
Jag hoppas att du kommer ihåg att ditt värde som person inte sitter i storleken på din penis, och att penisstorleken inte på något sätt är avgörande för hur attraktiv du är eller hur din förmåga är som sexualpartner. Att vara "bra" i sängen avgörs inte av det som sitter mellan dina ben utan av det som sitter mellan dina öron, och så länge du har önskan och viljan att se din partner så har du exakt samma möjligheter som alla andra.
Du är helt normal. Ingen stress.
Kram,
Tessi