Min kuk och kroppslängd
31.05.2017
Hallå
Kuken:
För tillfället är min kuk i mest upphetsad tillstånd 19cm lång och det kan även vara värt att tillägga att jag är 18 år gammal. Jag kom in i puberteten runt 13 års ålder eftersom att jag hade fått mörk röst vid den åldern. Min kuk var runt den åldern 15-16 cm vad jag kommer ihåg (jag mätte). Tills jag fyllde 16 hade min kuk inte växt någonting, och just då började jag även gå ner en massa i vikt eftersom att jag var extremt överviktig, ungefär 40kg övervikt. Jag gick ner 35kg ungefär och då var jag 17 år. Min kuk var då 18 cm lång. Nu tänker ni säker att det är klart den blir större om du går ner vilket är sant, men jag mätte alltid genom att trycka linjalen mot blygdbenet vilket innebär att jag alltid mätt likadant och att den växt. Jag mätte idag och den är nu 19 cm och jag har även gått upp 20kg, hur kommer det sig att den växt efter 18 år?
Jag undrar även om min kuk kunde ha blivit längre om jag inte var tjock under puberteten med tanke på att jag varit överviktig sen 5 års ålder till 16 år. Jag tänker att fett bidrar till östrogen och kolesterol bidrar till att testosterone som gör att kuken växer inte får lika stark effekt, eventuellt når inte min kuk sin fulla längd. Kan det vara så? En sak till värd att ta upp är att jag även onanerade väldigt mycket under denna perioden vilket jag läst kan påverka testosteronet eftersom att jag ejakulerade så mycket, ungefär 3 gånger om dagen, ibland mer ibland mindre. Kan detta påverkat? Har frågat tidigare men folk ger alltid olika svar.
En sista saken är även att jag ibland knappt känner mig kåt eller sugen på något sexuellt. Min sexlust är kass, speciellt när jag onanerar mycket under en kort period, vilket är förståeligt men ändå. Mitt stånd blir liksom svagare och kanske inte alltid blir 19cm utan ibland 17 cm trots att jag många gånger mätt den till 19 cm.
Kroppslängd:
Jag vet att jag kom in i puberteten runt 13 års åldern eftersom att min röst blev mörkare då, och då menar jag verkligen mörkare, man kunde tro att jag var 40 år gammal när jag endast var 13. I allafall min pubertet har inte varit den snabbaste, t.ex som många andra växt jag inte 25 cm på en sommar utan växt mer gradvis (på kroppslängden). För tillfället är jag 182 cm vilket för mig är väldigt konstigt med tanke på att min pappa är 196 cm lång, fast mamma är dock endast 160cm. Värt att nämna är även att vi har flera 190+ personer på mammas släkt (män) vilket gör mig mer fundersam till varför jag blivit 182.
Snälla ge mig ett svar så jag vet. aawr

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
02.06.2017
Hej.
Du undrar hur det kan komma sig att din penis växte ännu efter att du fyllt 18, och på det kan jag helt enkelt konstatera att pubertetsutvecklingen inte fungerar som någon exakt vetenskap med en exakt början eller ett exakt slut. Det är en utveckling - som kan ta kortare eller längre tid. Så i ditt fall pågick den helt tydligt ända tills du var 18. Ingenting speciellt konstigt med det.
Jag tror inte att din kroppsvikt påverkade din penislängd vare sig till eller från nämnvärt. Du är säkert medveten om att den genomsnittliga penislängden ligger på ungefär 14 cm. Jag tror inte heller att dina ejakulationer skulle ha påverkat tillväxten av din penis eller din längd. Och även om de skulle ha gjort det så finns det inget sätt att ta reda på det, och inget man kan göra åt saken nu.
Med tanke på hur mycket vikt du lägger vid att fundera på din egen penisstorlek och längd så tycker jag inte att det är speciellt konstigt om din sexlust inte är på topp. Du skriver "Min sexlust är kass, speciellt när jag onanerar mycket under en kort period", men varför i all världen onanerar du om du inte känner sexlust??? Sex är inte ett självändamål, i optimala fall har man sex eller onanerar för att man känner lust. Om du inte känner någon upphetsning så är det säkert en sannolik följd att det känns mer som en vardagssyssla än som någonting upphetsande att onanera.
Med tanke på din mammas längd är din kroppslängd inte alls konstig.
Försök att sluta obsessa över dessa saker. Det påverkar alldeles tydligt ditt mående och ditt humör. Försök att istället fokusera på att vara nöjd, att tala uppmuntrande till dig själv och att känna efter - är jag sugen på sex? Om inte - så behöver du inte ha det heller. Är det verkligen så konstigt att du inte är stenhård om du egentligen inte har lust??
Ta det lugnt. Släpp stressen och förväntningarna på dig själv och försök njuta av sommaren.
Hälsningar
Tessi