Ont över penisen (pubisplattan?)
07.08.2017
Hej!
Jag har molnande smärta ovanför penisen, där pubishåret är om man säger så. Vet ej varför det gör ont, kanske tryckte linjalen för hårt när jag skulle mäta men jag vet inte. Det känns men är inte jätte smärtsamt fast det gör ont hela tiden. Min penis har även varit typ indragen, alltså den hänger inte lika långt som den brukar (i slakt läge) fast jag har runkat ganska mycket idag också om det kan påverka. Vad är det för fel? ab

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
08.08.2017
Hej,
Jag gissar att smärtan du känner är en följd av att du har klämt med linjalen. Om smärtan däremot sitter inuti, d.v.s. under själva blygdbenet så kan det tänkas att det skulle vara urinblåsan, men det känns inte så sannolikt. Jag gissar att smärtan har gått över vid dethär laget och då behöver du inte bekymra dig över saken.
Det att din penis inte hänger lika långt ut som den brukar kan säkert vara en följd av att du har runkat mycket. Den är lite trött helt enkelt.
Sluta nojja över din penisstorlek. Sluta mäta och fundera så mycket. Jag har sagt det förr och säger det igen - om du bara fokuserar på dig själv och din egen penisstorlek så har du sämre förutsättningar att ha ett tillredsställande sexliv. Och din penis kommer inte att bli längre för att du klämmer in linjalen ända till blygdbenet - det enda som händer är att du får ont och oroar dig ännu mer. Sunt förnuft grabben :)
Kram
Tessi