Röd, irriterad, flagnande och torr penis
29.06.2017
Hej Decibel!
Kom hem från en resa och hade sex med min flickvän, hade inte legat på 1 vecka och var superkåt och därav hade jag galet stånd och hon var jävligt tight. Så på något vis har jag fått skavsår på ballen, det är rött, irriterad, svider lite grann om man tar på det och blir små skorpor som jag brukar pilla bort eller som försvinner i duschen. Värt att nämna är att jag även börjat runka extremt mycket och märkte då att min kuk är jävligt torr (vilket aldrig varit ett problem innan) som gjorde att irritation spridit sig och ytterligare hud har flagnat från penisen. Jag köpte en decubal kräm som är mjukgörande och väntar nu på resultat. Den stora frågan är dock om min penis kan bli permanent skadad eller om den krympt eller dylikt, är orolig på grund av att jag läste på en sida att det kunde eftersom att man skadat penisen. torr kuk

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
30.06.2017
Hej.
Det är fullt möjligt att ditt flagnande ollon beror på skavsår. Om din tjej inte riktigt hann med, så att hon inte var tillräckligt våt så kan friktionen leda till skavsår på båda två. Så glidmedel eller tillräckligt förspel skulle vara en god idé. MEN jag undrar om det kan vara så att du har fått svampinfektion. På killar kan svampinfektion yttra sig just som du beskriver det, rött, irriterat, svider lite och med flagnande hud. Då är det en god idé att ni båda behandlar er för svampinfektion så att ni inte håller på och smittar varandra fram och tillbaka. Svampinfektion är inte en könssjukdom - men den kan smitta genom oskyddat sex, och om bara den ena behandlar sig så löper man risk att överföra den pånytt.
Så besök apoteket och köp Canesten salva som ni båda behandlar er med. Så tror jag att din flagnande penis kommer att vara i toppskick igen inom en snar framtid.
Kram
Tessi