Sår på insidan av förhuden
02.03.2016
Hej, jag hade nyss sex med en tjej och under sexet började jag blöda från penisen, nu 3dagar efter så gör de fortfarande ont vid toppen av förhudens insida, märkte genom egna experiment att jag har ett sår på insidan men vågar inte ta för mycket på skiten för så fort ja pissar eller nåt så svider de så mycket att man nästan vill hugga av den habedi

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
07.03.2016
Hej.
Det du skall göra nu är att se till att hålla penisen ren. Om du har ett litet sår på insidan av förhuden blir risken större att du får in infektion - och i all synnerhet om huden inte är ren. Så se till att tvätta penisen varje dag, även under förhuden. Och om såret är irriterat så får du försöka tvätta dig även då du har kissat. Oftast brukar små sår läka snabbt och utan problem.
Om du vill kan du smörja med t.ex. Bepanthen-salva. Som du kan köpa utan recept på apoteket. Salvan gör antagligen att smärtan minskar.
Det är inte så ovanligt att man kan få små sår vid könsorganet då man har sex, speciellt om det inte är tillräckligt bra glid. Men det är sällan dessa sår skulle bli infekterade eller orsaka problem bara man ser till att tvätta sig och hålla huden ren. Men OM det finns någon risk att du skulle ha en könssjukdom så tycker jag att du skall testa dig för säkerhets skull.
Kram
Tessi