Sex
19.11.2017
Hej om man tror att sin tjej vill ha sex och man själv vill det vad ska man göra då ska???? Vad ska man fråga om hon vill ha sex med mig då eller? Eller händer det bara av sig själv
Anonym

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
27.11.2017
Hej.
Jag tycker att det absolut bästa är att fråga, då vet man hur det ligger till. Det är många gånger riskabelt att bara "anta" någonting, och väldigt många av problemen i dagens samhälle skulle kunna undvikas om människor bara frågade rakt ut istället för att anta. Man kan bara konstatera att vi människor inte är tankeläsare, och då är det bäst att höra sig för med sin partner.
Så nästa gång ni är tillsammans och du känner att det kanske börjar närma sig, så tycker jag att du skall fråga. Om hon svarar ja, så får ni ta nästa steg. svarar hon nej så får du försöka ha tålamod ett tag till, men då vet hon iaf att du vill.
Se till att ni har ordnat med preventionen, d.v.s. antingen kondom eller om hon äter p-piller, så är det en sak mindre att bekymra sig över. Det är bra om du har övat lite på att lägga på en kondom på förhand, så blir det mindre fumligt sen då det gäller.
Lycka till!
Kram
Tessi