stukat eller skadat penis
22.12.2018
Hej,
Hade sex igår med min flickvän och hon låg i sidoställning typ som vi skeda, men vi körde ganska hårt och mitt i sexet flög min penis ut och missade öppningen och gled "vidare" så att säga så den böjdes ner åt alltså inte upp mot ryggen/rumpan snarare som att jag försökte åka förbi henne mellan låren. Det gjorde inte ont men det kändes som att den böjdes ganska ordentligt vid roten typ. Iallafall, har inte ont och hade ej ont men blev fett orolig vid tillfället, min tjej sa till och med "det måste ha gjort ont". Men det gjorde de inte och det var inget knäckade ljud heller. Men jag blev väldigt nojjig och därefter har jag haft svårt att full stånd samt lika hårt stånd som tidigare. Vet faktiskt inte vad det kan bero på. Jag nojjar över att jag skadat nerver eller svällkropparna typ. Den känns till och med mindre i slakt tillstånd, speciellt på bredden/omkretsen i både stånd och slak. 232

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
28.12.2018
Hej,
För det första så tycker jag att du skall ta det alldeles lugnt. Jag förstår att du blev nervös och rädd, men med tanke på att det inte gjorde ont då det inträffade - och inte heller har gjort ont efteråt så tror jag inte att du har orsakat några permanenta skador i din penis.
Då man t.ex. får en penisfraktur (så att penisen böjs kraftigt och det skadar svällkropparna) så brukar det för det mesta kännas och/eller synas, men även dessa problem brukar i allmänhet reda upp sig med tiden. Om du inte nu märker att din penis skulle ha blivit sned eller böjd så tror jag inte att det rör sig om en penisfraktur, utan helt enkelt att penisen gled ur - och att det var obehagligt men inte farligt. Jag tror att det faktum att du nu upplever att ditt stånd inte är lika kraftigt beror på att du oroar dig - inte på att du skulle ha fått en skada.
Penisen är trots allt ganska tålig, så det krävs nog mer än en liten smäll för att den skall få bestående skador. Men precis som med vilken skada - var som helst på kroppen - så kan det ta ett par dagar innan man blir helt återställd. Så ta det alldeles lugnt och följ med situationen. OM du skulle märka att din förmåga att få eller behålla ståndet påverkas på längre sikt så kan du ta upp saken med en läkare, men jag tror inte att det kommer att behövas.
Kram
Tessi