Vad är skönt för killar?
05.03.2016
Hej! Min kille smeker mig i slidan osv och det är väldigt skönt och jag vill ju såklart ge tillbaka. Dock vet jag inte hur och vågar nästan inte eftersom jag är rädd att han inte kommer att gilla det och han är mycket mera erfaren än jag och jag vill ju inte verka dålig. Kan ni ge några förslag? blyg

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
07.03.2016
Hej.
Om det är så att ni är alldeles i början av att lära känna varann sexuellt och du inte ännu har tagit så mycket på honom så tror jag ju säkert att han kommer att tycka att det mesta du gör är skönt, så du behöver inte vara orolig. Du behöver nog inte heller vara orolig över att han är mer erfaren än du eftersom erfarenhet inte nödvändigtvis innebär att man är bra på någonting. Bara för att en person har haft sex med 10 personer så betyder det inte nödvändigtvis att den är bättre i sängen än en person som aldrig förr har haft sex - det mesta handlar om att lyssna på den andra och kunna tyda hans/hennes signaler.
Om ni alltså ännu är i det skedet att ni har kläderna på er så tycker jag att du skall börja med att närma dig och smeka hans penis utanpå kläderna. Tryck handen mot den och försök greppa den genom kläderna. Du kan också smeka upp och ner och följa med fingrarna runt konturerna av hans penis och pung. Om han har kläderna på sig så får du ta i lite hårdare än om han är i bara kalsongerna eller helt utan kläder.
Det viktiga är att du hela tiden lyssnar på hur han andas, hur han spänner sig/slappnar av och om han stönar. Genom att lyssna till och vara uppmärksam på de sakerna så kan du lista ut vad just han tycker att är skönt. Gör du det bra så kommer han bara att ligga och andas och stöna. Så är det förstås dumt att jag började med att beskriva hur du skall närma dig hans penis - eftersom det är att gå vidare på stereotypen om att killar bara har en enda erogen zon. Men så är det ju inte. Underförstått är naturligtvis att du kysser honom på munnen och halsen och smeker honom även på andra ställen, men det tror jag att ni redan gör så det kan du redan :)
Sen då ni har kommit så långt att du vågar dig innanför kalsongerna så får du börja lite försiktigt. Du behöver inte vara rädd att göra honom illa - så ömtålig är den inte. Ta i den och rör vid den på olika sätt, med olika hastighet och olika tryck. Du kan ju tänka på hur du själv tycker om att bli smekt - oftast vill man kanske bli lite berörd lite lättare till en början, och sedan mer beslutsamt och hårdare vartefter. Det är nog samma sak som gäller för killar. Jag tycker inte att du skall oroa dig för att "göra fel", eftersom det egentligen inte går. Speciellt inte bara du hela tiden lyssnar på honom. Du kan börja med att smeka hans penis lite lättare längs med - och sedan tar du grepp omkring den och för handen fram och tillbaka. Sen gäller det egentligen bara att lyssna - och att variera takt och tryck.
Börja med att bekanta dig med hans kropp med händerna. Sedan då ni kommer till oralsex så får du skriva in pånytt :)
Lycka till!
Kram
Tessi