Varför blir den inte rak???
12.10.2016
Hej! Min penis är inte som den ska vara. (Det tror jag.) När jag får stånd så är den inte rakt upp utan som en banan neråt. När jag runkar och får sperma så är sperman inte vit utan genomskinlig. Ska det vara så? Pojke

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
14.10.2016
Hej.
Det är inte alls alla killars penisar som pekar rakt upp då de har stånd. Det är nog nästan vanligare att de pekar lite år nåndera hållet, eller t.o.m. neråt, som din. Det beror på t.ex. hur penisens svällkroppar är formade, och hur de fylls. Men det är inget fel att den pekar neråt då du har stånd, och den kommer att fungera precis lika bra ändå.
Hur sperman ser ut kan variera lite från gång till gång. Det beror t.ex. på hur länge det är sedan senaste utlösning. Det är helt normalt är färgen varierar från genomskinlig till vit eller gulaktig. Men om speman är rosa, brun eller röd bör man kolla upp saken.
Så i ditt fall låter allting helt normalt. Bara att ta det lugnt.
Kram
Tessi