knöl i armen
07.10.2020
hejsan! jag märkte att jag hade en knöl i armen för en vecka sedan. det blev som ett blåmärke och är väldigt ömt, har även fått kramp i själva blåmärket. kollade upp det och fick inga bra svar, fick höra att jag kanske slått i armen. min fråga är om man kan få en vätskefylld knöl i armen efter att man slått i armen? hoppas ni förstår frågan. hjälp

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
08.10.2020
Hej,
Det låter som att du tagit emot en smäll i armen så att du fått ett ordentligt blåmärke/svullnad under huden. Beroende på var på kroppen och hur hårt man slår sig så är det inte ovanligt att det faktiskt känns som en knöl under huden. Jag tycker att du helt lugnt kan följa med saken, men om "knölen" känns likadan om en vecka eller två så kan du besöka din skolhälsovårdare och visa upp den. Det låter hur som helst inte oroväckande.
Kram
Tessi