Revben
24.10.2023
Skrev för en tid sedan om ömt revben som jag trodde berodde på träning. Jag var sedan till en naprapat eftersom jag hade låsningar i ryggen och det knakade i vänster axel + lite andra ”avvikelser” i ryggen, efter det släppte det revbenen. Men nu har jag suttit ganska mycket i flera dagar så har värken i revbenet kommit tillbaka och det har även börjat knaka å stråla ut i vänster axel. Kan det bero på dålig hållning eller varför kommer det tillbaka ”värk” i revbenet.

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
27.10.2023
Hej,
Det är tyvärr jättesvårt att svara på vad det beror på att smärtan kommit tillbaka då jag inte känner till t.ex. vad du tränar, hur ofta, hur din hållning är, vad de tidigare låsningarna har berott på o.s.v. Men jag tror säkert att naprapaten som du besökte kan ta ställning till din situation och ge dig tips på vad du kan göra (eller undvika) för att smärtan inte skall komma tillbaka. Så om det är möjligt så skulle jag råda dig att kontakta naprapaten och ställa frågan till hen.
Kram,
Tessi