Brun flytning innan mens?
01.08.2015
Hej! Sedan några timmar tillbaka har jag haft bruna flytningar och dom är liksom inte ljusbruna utan lite mer "mellan bruna" och i samband med att dom blev bruna upplever jag det som att jag har fått mera flytningar än vanligt, jag har inte fått min första mens än men är det ett tecken på att den är på G? Eller är det en infektion? Moa

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
Ungdomsinformatören Liselott svarar
05.08.2015
Hej Moa!
Vår egen hälsovårdare-sexualrådgivare Tessi börjar jobba på Decibel igen den här veckan, så hon ska svara på din fråga så fort hon kommer i jobb :)
Hälsar ungdomsinformatören Liselott
Hej.
Jag tror nog att du kan tolka den bruna flytningen som att mensen är på kommande. Mensblodet är ju inte alltid klarrött utan kan ofta vara lite brunaktigt. Om du inte har ont eller det kliar/svider så finns det nog ingen anledning att tro att det skulle vara en infektion. Bara att gå och handla trosskydd :)
Kram
Tessi