bruna flytningar
16.06.2015
hej!
Jag satte in min spiral
(koppar spiral) & den gjorde riktigt ont kändes som mensvärk sen tänkte ja ta ut den & börja med p piller (cleosensa) de e exakt samma som yasmine fast billigare.. Iaf ja började äta p piller och hoppade över mensen direkt & har spiral fortfarande, o sen kom mensen mitt i kartan endå så jag tog socker piller men den kom inte men ja åt klart dem endå. Nu kan jag inre stoppa min mens den kommer när den vill, ja har hela tiden bruna flytningar vet inre va de beror på någon som vet?

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
16.06.2015
Hej! Alltså du har väl inte kopparspiralen och tar p-piller samtidigt?! Det här är ju en frågeportal för finlandssvenska ungdomar i Finland, jag vet inte hur de gör i Sverige men så gör vi inte i Finland.
En av både p-pillernas och kopparspiralens biverkningar är ju just att man kan få mellanblödningar. Jag tror mera på att det är mellanblödningar du har och mens på det sättet.
Mitt förslag är nog att du vänder dej till den barnmorska/läkare som skrev ut receptet åt dej. Låt dem reda ut vilken preventivmetod som skulle vara mest passande åt dej.
Med vänlig hälsning,  Annika          barnmorska - hälsovårdare