Bruna flytningar, mens elr inte
14.12.2017
Är det mens fast det bara är bruna flytningar, för jag brukar ha det typ en vecka i månaden.. då är det bara lite brunt så det räcker absolut med trosskydd, och då när jag torkar mig så kommer det brunt och svarta slemtrådar. (Kan Komma lite rödare "blod" om jag bajsar)
Undrar bara för jag har alltid kallat det för mens

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
15.12.2017
Hej,
Ja, jag tror nog att det är mens du har, även om blodet inte är klarrött. Som du kanske har hört så är inte mensblodet samma sorts blod som du har i dina blodådror, utan en blandning av blod, slem och slemhinna, så det förklarar varför blodet i ditt fall är brunt eller nästan svart. Jag antar att du menar att det klarröda blodet ändå kommer från din slida när du bajsar och inte från ändtarmen? Om det kommer från ändtarmen så finns det anledning att kolla upp varför du blöder därifrån, men kommer det från slidan är det helt lugnt, krystningarna och tarmverksamheten kan göra att mensblodet kommer ut lite "effektivare".
Inget att oroa sig över alltså fast mensblodet är "konstig" färg.
Kram
Tessi