ingen mens
13.11.2017
Min mens skulle ha komt för en vecka sen men den kom inte. hade mycket ångest den veckan, och ett stort craving efter choklad, det var som att jag hade mens bara det att själva mensen var borta. Har alltid haft ganska regelbunden mens. vad är detta? hejigen

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
20.11.2017
Hej.
Du behöver inte oroa dig. Det är inte ovanligt att mensen är hoppig i din ålder, och det behöver inte betyda att någonting är fel. Det är ganska vanligt att man kan känna sig sugen på socker strax innan eller under mensen, men man väljer ju själv om man agerar på dessa impulser eller inte :)
Såvida du inte har haft oskyddat sex så behöver du inte heller oroa dig över att du kan vara gravid. Så då är det bara att ha tålamod och vänta på mensen. Den kommer nog.
Kram
Tessi