Ljusrosa flytning - MENS!!??
10.01.2019
När jag torkade mig var det som en ljusrosa flytning, inte så mycket, lite mindre än 1/2 tesked kanske. Är detta mens? Eller är jag helt ute och cyklar? Testade igen typ 2 h senare och det kom lite på pappret även då.
Jag är 14 år (går i 8:an) och har inte fått mens än så har ingen aning. Hjälp! Förvirrad tjej

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
15.01.2019
Hej.
Det låter helt sannolikt att det kan vara din mens som är på gång. alltid börjar det inte med en störtblödning utan kan vara lite rosa flytning som i ditt fall, eller brunt eller klarrött eller nästan svart. Du får helt enkelt följa med och se vad som händer.
Om du har en kalender så kan du göra en liten anteckning där så är det lättare att komma ihåg när man har haft blödningar, och man vet kanske lite ditåt när den är att vänta nästa gång. Det låter helt normalt.
Kram
Tessi