Mens 2 gånger med 10 dagars mellanrum!!
25.04.2015
Hej!
Den 15 april mick jag min mens och den varade i 6 dagar. Men idag den 25 april fick jag min mens igen! Alltså var det bara 3 dagar sen men mens slutade och nu fick jag den igen! Är det normal eller det det något som är fel på mig?Hjälp!
/oroligtjej Ac

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
29.04.2015
Hejsan Ac! Och hej kommentatorn! :) Usch vad jobbigt! Jag hoppas att din senare blödning också har slutat vid det här laget. Mellanblödningar (som kommentatorn hade) kan man drabbas av. Hormoner gör lite som de vill... :/ Ifall det bara händer någon gång är det sådant man får leva med. Men ifall det händer flera gånger ska man nog göra en kontroll hos gynekologen för att reda ut orsaken.
Såå... Tålamod och vänta ut. Följ med. Skriv gärna upp någonstans dina blödningsdatum - på så vis har man något att visa ifall man måste göra gynekologbesöket. Annars är det inte lätt att exakt minnas när var och hur...
Med vänlig hälsning,   Annika      barnmorska - hälsovårdare