Har något gått snett?
12.04.2015
Hej! Jag äter ppillren gestinyl och dem har alltid funkat bra. Men i fredags kom som bara en droppe blod typ , men sen igår på lördag började jag blöda sådär som när man har mens och idag fortfarande? Kartan tar slut nu idag på söndag så jag har ju fått mens 2-3 dagar innan kartan tar slut och efter sista pillret som normalt sätt brukar det 3-4 dagar innan jag får mens så det är ju ganska många dagars skillnad endå 6(?). Har tagit ppillren nu i lite över 2 år, kan också tillägga att jag inte haft sex sedan september om nu det skulle hjälpa saken.
Är tacksam för fort svar är rädd att jag skulle ha någå större fel men vågar inte ta kontakt med läkare om det endå inte är något stort. Paranoid

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
Ungdomsinformatören Liselott svarar
14.04.2015
Hej!
Imorgon onsdag är vår barnmorska-hälsovårdare Annika på plats igen och kommer att svara på din fråga då!
Hälsar ungdomsinformatören Liselott
Hej Paranoid! :) Jag tycker inte alls att du är paranoid - bra att du frågar om din kropp och vill veta!
Du har nog råkat ut för någon slags mellanblödning. Orsaken vet jag inte riktigt. Men bra att du inte kan vara gravid i alla fall! Ifall det här händer igen skulle jag nog rekommendera att du tar kontakt till den barnmorska/läkare som skrivit ut receptet åt dej. Det kan tänkas att du har något myom eller liknande som bråkar med dej. Myom är en muskelknuta som ofarligt existerar hos många kvinnor i livmodern som kan ge blödningsrubbningar.
Bättre att ta kontakt till läkare/barnmorska en gång för mycket än en gång för sent! Därför finns de där... :)
Med vänlig hälsning,  Annika        barnmorska - hälsovårdare