Mensen
23.10.2013
Hej!
Jag hade regelbunden mens tidigare den brukade va mellan 24-26 dagar.
En tid tillbaka har den blivit väldigt oregelbunden. Jag funderade här om dagen om jag inte borde få min mens snart så jag kollade när jag senaste hade och det var för 35 dagar sen. Det konstiga är att jag har dessa vanliga värk symptom som svullen mage, sjuk rygg och i äggstockarna. Men det kommer ingen mens alls. Så har det hänt två gånger nu. Jag förstår inte. Vart tar den vägen ?
Måste också säga att jag började ta smärtstillande medecin men slutade med dem för det var så här det blev av dem. Ingen mens men värk och sen svällde min tarm upp och var svälld i en hel vecka.
Undrar bara vad jag borde göra om jag borde kolla upp det eller bara vänta. Förstår inte om den uteblivit helt eller om det är normalt att det ska va så? hej

Ungdomsinformatören Sanna svarar
28.10.2013
Hej, det låter nog lite märkligt det där. Jag tycker att du ska boka tid till ditt hvc. Du skriver inte om du har andra symptom, tex gått ner massor i vikt på senaste tiden eller liknande. Man kan nog ha lite oregelbunden mens ibland utan att det är något farligt men det är ändå bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite. Om du vet att du inte är gravid heller så är det nog bra att kolla upp det.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna