normalt?
25.01.2015
hej! är det normalt att ha mens i 8 dagar? det är iallafall jätte jobbigt eftersom man måste byta mer än 5 gånger om dagen eftersom bindan är full efter ca 2 timmar... dsfsjhh

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
27.01.2015
Hej Dsfsjhh!
Äsch vad onödigt och jobbigt med förlängd mens! Tyvärr är nog det här än så länge helt inom normala gränser och inget man gör någonting åt. Det är troligen bara dina hormoner som dansar lite tango med dej.
Ifall din rikliga mens ställer till det för dej att hålla ett normalt hemoglobin och läckagen blir jobbiga kan du vända dej till din skolhälsovårdare för att få hjälp. Menskopp kanske kunde vara ett alternativ för dej? Den kan du läsa mera om här.
Sköt om dej!     Hälsningar,   Annika    barnmorska - hälsovårdare