Tampong & Näsblod
21.10.2013
Hej!
Jag blöder ofta näsblod och ganska kraftigt, särsilkt när jag anstränger mig. Det är jobbigt p.g.a att jag spelar fotboll 5ggr/v och mamma hade för ett par veckor sedan lagt med en box med tamponger i min fotisväska ifall jag sku börja blöd näsablod och efter träningen for jag i duschen och när jag sedan kom ut hade en av mina lagkompisar grävt i min väska och hittat tampongerna. Alla skrattade åt mig och kallade mig tjej! Det är nästan 3 veckor sedan och de retar mig fortfarande och folk i skolan pratar fortfarande om det, vad ska jag göra? Spikey

Ungdomsinformatören Sanna svarar
28.10.2013
Hej, Spikey
Ursäkta att det tog så länge med ditt svar, vi har haft så mycket nu då våra nya sidor har publicerats. Men GRRRRRR va arg jag blir då jag läser din fråga. Alltså vilka barnrumpor du har där med dig!!!! Det är ju engentligen inte klokt. För det fösta, VARFÖR SKA DE BÖRJA GRÄVA I DIN VÄSKA?????? Ingen normal människa går väl och gräver i nån annans väska heller. Och att dessutom börja retas över en sån sak som att du har tamponger i väskan ifall du börjar blöda näsblod. De har helt säkert varit med om hur det är när du blöder näsblod och borde veta att det inte är att leka med. Nästa gång någon säger nåt så kan du säga att: "Ok, bra att höra, nästa gång jag får näsblod skiter jag i  tampongerna och tar din tröja istället!" För riktigt på riktigt, sådär GÖR man inte, det är så toltalt barnsligt som det bara kan bli, man blir stum. Jag hoppas de har slutat nu redan eftersom det har gått en tid sen du skrev. Men som sagt var är det ännu nån som täcks kläcka ur sig några elakheter så platta till dem med råge! Se till att de själva hamna att skämmas. Så där gör man bara inte! Man gräver inte i andras väskor, och så hånar man ingen för en sjukdom eller ett besvär som någon har. Det är så lågt det kan bli.
Jag håller tummarna för att allt är bättre nu!
Kram från ungdomsinformatören Sanna