missad mens
03.08.2019
Hej jag skulle ha fått mens för ungefär en vecka sedan men fick blodblandade flytningar istället. Är det normalt? Vad kan det bero på? Anonym
Malin W N

Barnmorska och sexualrådgivare Malin svarar
08.08.2019
Hej anonym,
Att menserna ser olika ut från gång till gång är väldigt vanligt. Ibland kan man få mer blödning än man är van vid och ibland mycket mindre. Om det finns risk för dig att vara gravid, är det bra att göra ett graviditetstest samt om du haft risk att bli smittad av könssjukdomar, så är det bra att du även testar dig för dem. Om inte, så är det helt enkelt så att mensen varit lite annorlunda den här gången. Träning, stress och förändrade levnadsvanor kan också påverka mensen.
Kram!
Malin Wiik-Norrman