p-piller denise
22.01.2016
Hej! Har ätit p-piller nu snart i 2 månader med märket denise, tar alltid dom samma tid varenda dag, har aldrig helst glömt att ta 1, men till min fråga så har jag länge undrat att hur stor chans finns det att man endå kan bli gravid fast man är så noga som mig? Låter aldrig killen komma i mig heller så boda nog inte vara de. Men bara en sak jag länge har funderat på så tänke fråga
Tack i förhand

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
25.01.2016
Hej.
Om du tar dina piller på samma tid varje dag och inte har glömt ett enda, och är normalviktig, så är risken för att bli gravid ungefär 0,5%, beroende på vad man använder för mätmetod. Men det innebär alltså att risken att bli gravid är så yttepytteliten att du inte behöver oroa dig.
Så speciellt med tanke på att du inte låter killen komma i dig, och även om du skulle låta honom göra det, så blir du inte gravid så länge du äter p-piller. Bara att slappna av och njuta.
Kram
Tessi