Sen mens på 3 dagar, gravid?
07.11.2017
Hej igen! Hade missat p piller samma dag som oskyddat slidsex. Han kom inte i mig men efter han kom stoppade han in den utan att ha torkat bort sperman. Pratat på ungdomsmottagningen, med en skolsköterska och frågat runt på sajter. Alla säger att de är en liten chans att jag skulle vara gravid och att jag ej vehöver oroa mig. Har varit jätte orolig i 2 veckor nu. Då jag var på hälften av kartan, ej missat något p piller månader innan.
Började ta mina sockerpiller på lördagen och min mens har inte kommit än (Idag är det tisdag).
Betyder det här att jag är gravid och måste göra grav test? Anonym

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
08.11.2017
Hej,
Jag tror precis som de andra du har frågat att det är ganska liten risk för att du är gravid. Men eftersom du är sen så tycker jag att du skall testa dig, om inte annat så för att du själv skall få sinnesro. Graviditetstest får man köpa i nästan alla varuhus och på alla apotek. Vissa skolhälsovårdare har graviditetstest som man kan få på mottagningen, men alla har inte det. Så i vissa fall lägger skolhälsovårdaren en remiss till urinprov och du får lämna provet vid hvc.
Försök komma ihåg dina piller i fortsättningen så undviker du denna panik.
Kram
Tessi